Dr. Pálinkó Ágnes

EGYÉNI ÜGYVÉD

ÁLTALÁNOS ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ

 BEVEZETÉS

A természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (a továbbiakban: GDPR, Rendelet) előírja, hogy az Adatkezelő megfelelő intézkedéseket hoz annak érdekében, hogy az érintett részére a személyes adatok kezelésére vonatkozó, minden egyes tájékoztatást tömör, átlátható, érthető és könnyen hozzáférhető formában, világosan és közérthetően megfogalmazva nyújtsa, továbbá hogy az Adatkezelő elősegíti az érintett jogainak a gyakorlását.

Az érintett előzetes tájékoztatási kötelezettségét az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról 2011. évi CXII. törvény is előírja.

Jelen tájékoztatással e jogszabályi kötelezettségemnek teszek eleget és az alábbiak szerint kívánom tájékoztatni ügyfeleimet és partnereimet (érintettek) az általuk megadott személyes adatok kezelésének részleteiről. E tájékoztató célja, hogy Önök a személyes adataik megadása előtt megfelelő információkat kaphassanak arról, hogy dr. Pálinkó Ágnes egyéni ügyvéd milyen feltételek és garanciák mellett, mennyi ideig kezeli személyes adataikat.

 

Alkalmazandó jogszabályok

 

  • az Európai Parlament és a Tanács (EU) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló 2016/679 rendelete („GDPR”);
  • az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény („Infotv”);
  • a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („”);
  • a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény („”);
  • az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény („Áfa tv”)
  • a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény („Szja tv.”)
  • az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény („Art”);
  • az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény („);
  • az ügyvédi tevékenységről szóló 2017. évi LXXVIII. törvény („Üt.”);
  • a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény („Pmt.”)

 

1. FEJEZET

 AZ ADATKEZELŐ MEGNEVEZÉSE

 

ÜGYVÉD NEVE:

dr. Pálinkó Ágnes egyéni ügyvéd

SZÉKHELY

6726 Szeged, Demeter Ferenc utca 24.

KAMARAI AZONOSÍTÓ:

36080816

ADÓSZÁM:

55638557-1-26

HONLAP:

www.drpalinkoagnes.hu (továbbiakban: „Honlap”)

E-MAIL CÍM:

drpalinko.agnes@gmail.com

TELEFONSZÁM:

+36202606299

KÉPVISELŐ NEVE:

dr. Pálinkó Ágnes

 

(a továbbiakban: „egyéni ügyvéd” vagy „adatkezelő”)

 ADATFELDOLGOZÓK MEGNEVEZÉSE

 

Könyvviteli, adózási, bérszámfejtési adatfeldolgozó megnevezése:

 

Az adatfeldolgozó neve:

Szenkovszkyné Szögi Rozália Klára

Az adatfeldolgozó székhelye:

6723 Szeged Gyöngyvirág utca 20. A. lh. 10. em.29. ajtó

EV Nyilvántartási száma:

59795461

Az adatfeldolgozó adószáma:

90558492-1-26

 

2. FEJEZET

KAPCSOLATFELVÉTELLEL KAPCSOLATOS ADATKEZELÉSEK

 

Adatkezelő által végzett tevékenység: a kapcsolatfelvétel során közölt személyes adatok kezelése, beleértve a munkaviszony létesítése céljából felvételre jelentkező munkavállalók által eljuttatott adatok kezelését is.

Adatkezelés célja: kapcsolatfelvétel, felvételre jelentkező munkavállalók által kezdeményezett kapcsolatfelvétel esetében a jelentkezés, a pályázat elbírálása, valamint a kiválasztottal munkaszerződés kötése céljából történő adatkezelés.

Adatkezelés jogalapja: az érintett hozzájárulása [GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pontja], valamint az adatkezelés szerződés megkötését megelőzően az érintett kérésére történő lépések megtételéhez szükséges [GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontja]

A 16. életévüket be nem töltött személyek az adatkezeléshez kizárólag a felettük szülői felügyeletet gyakorló személy útján vagy az ő engedélyével járulhatnak hozzá.

Érintettek köre: Adatkezelővel a kapcsolatot e-mail, telefon vagy a Honlap „Kapcsolatfelvétel” menüpontjában „Kontakt” üzenet elküldésével felvevő természetes személyek, beleértve a felvételre jelentkező munkavállalókat is.

Kezelt személyes adatok: név, e-mail cím, telefonos elérhetőség, a kapcsolatfelvétel során feltárt egyéb személyes adat, az előadott ügy leírása és miként történő megoldásával kapcsolatos információ, iratok, elektronikus dokumentumok. Felvételre jelentkező munkavállalók esetében név, születési idő, hely, anyja neve, lakcíme, továbbá képesítési adatok, fénykép, telefonszáma, e-mail cím, a jelentkezőről készített munkáltatói feljegyzés.

Adatkezelő a megadott személyes adatokat a fent meghatározott céloktól eltérő célokra nem használja, illetve használhatja fel. Személyes adatok harmadik személynek vagy hatóságok számára történő kiadása – hacsak törvény ettől eltérően nem rendelkezik kötelező erővel – az érintett előzetes, kifejezett hozzájárulása esetén lehetséges.

Adatkezelés időtartama: a kapcsolatfelvétel céljának megvalósulásáig, vagy a kapcsolatot felvevővel megbízási szerződés kötéséig. Felvételre jelentkező munkavállalók esetében a jelentkezés, pályázat elbírálásáig, illetve a munkaszerződés megkötéséig.

Címzettek köre: egyéni ügyvéd és alkalmazásában álló munkavállalók.

Adatfeldolgozónak történő továbbítás: Adattovábbításra nem kerül sor.

Az adatszolgáltatás elmaradásának következménye: Az érintett az Adatkezelővel nem tudja felvenni a kapcsolatot. Felvételre jelentkező munkavállaló esetén nem tud eredményesen pályázni a meghirdetett pozícióra.

 

3. FEJEZET

 ÜGYVÉDI TEVÉKENYSÉGGEL KAPCSOLATOS ADATKEZELÉSEK

 1.  Ügyvédi megbízáshoz kapcsolódó adatkezelés

 

Az adatkezelő által végzett tevékenység: Ügyvédi megbízás keretében történő adatkezelés. Ügyvédi megbízás az ügyvédi tevékenység folytatására adott megbízást jelenti (Üt. 28.§ (1)), a megbízási szerződést írásba kell foglalni, kivéve, ha az csak jogi tanácsadásra irányul (Üt. 29.§ (1)).

Adatkezelés célja: Az ügyvédi megbízáshoz kapcsolódó adatkezelés célja az ügyvédi megbízás teljesítése.

Adatkezelés jogalapja:

  1. olyan szerződés teljesítésének szükségessége, amelyben az érintett az egyik fél [GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontja];
  2. 169. § (1)-(2) bekezdései szerinti jogi kötelezettség teljesítése [GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pontja],
  3. a megbízást az ügyfél képviseletében megadó hozzátartozó (Üt. 28.§(2)), jogi személy képviselő és kapcsolattartó vonatkozásában az adatkezelés jogalapja az adatkezelő ügyvédi iroda jogos érdeke. Ugyancsak jogos érdek jogcímén kezeli az ügyvédi iroda a megbízás teljesítéséhez szükséges, harmadik személyek – például tanúk, szakértők – adatait. [GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pontja]

Az Adatkezelő ezen adatkezelésével kapcsolatban érdekmérlegelési tesztet végzett el. Ennek során megállapította, hogy a fentiekben meghatározott jogos érdeke elsőbbséget élvez a kapcsolattartók jogaival és szabadságaival szemben.

Érintettek köre: az Adatkezelő ügyfelei (megbízói)

Kezelt személyes adatok: név, születési név, lakcím, tartózkodási hely, anyja neve, születési hely és idő, e-mail cím, telefonszám, állampolgárság, azonosító okmány (személyi igazolvány, útlevél) száma, lakcímkártya száma, személyi azonosító, adóazonosító, arckép, a kapcsolattartó, képviselő neve, e-mail címe és telefonszáma, ügyfél által előadott tényállás (ideértve az alábbiakat: az előadott ügy leírása és megoldásának módjával kapcsolatos információ, iratok, elektronikus dokumentumok), számlázási adatok.

Adatkezelő a megadott személyes adatokat a fent meghatározott céloktól eltérő célokra nem használja, illetve használhatja fel.

Adatkezelés időtartama:

  1. a megbízás megszűnését követő öt évig,
  2. okirat ellenjegyzése esetén az okirat ellenjegyzését követő tíz évig,
  3. ingatlanra vonatkozó jog közhiteles nyilvántartásba való bejegyzését érintő ügyben a jog bejegyzésétől számított tíz évig [Ütv. 53. § (3) bekezdés],
  4. szerinti kötelezettség teljesítésével összefüggő adatok tekintetében a vonatkozó megbízás teljesítésétől számított nyolc évig, bíróság vagy hatóság megkeresése esetén a megkeresésben meghatározott ideig, de legfeljebb a megbízás teljesítésétől számított tíz évig,
  5. Okirat ellenjegyzése esetén az ügyvédi iroda által ellenjegyzett okiratot, valamint az okirat ellenjegyzésével járó ügyben keletkezett más iratokat – ha jogszabály ennél hosszabb megőrzési időt nem állapít meg, vagy a felek ennél hosszabb ideig történő őrzésben nem egyeztek meg – az ellenjegyzéstől számított tíz évig megőrzi. (Üt. 53.§/5/).
  6. számla kibocsátása esetén az adatkezelés időtartama az adott üzleti évről készített beszámoló, üzleti jelentés, illetve könyvviteli elszámolás elkészítésétől számított 8 év,
  7. jogvita esetén a hatósági vagy bírósági eljárás jogerős lezárultáig, rendkívüli jogorvoslat igénybevételének lehetősége esetén az erre nyitva álló határidő végéig vagy a rendkívüli jogorvoslati eljárás lezárultáig.

Címzettek köre: egyéni ügyvéd és alkalmazásában álló munkavállalók.

Adatfeldolgozónak történő továbbítás: A személyes adatok adatfeldolgozásra átadásra kerülhetnek adózás, könyvelés céljából az egyéni ügyvéd megbízott könyvelő irodájának.

Más adattovábbítás:

  1. Postázás és szállítás céljából a Magyar Postának, illetve megbízott futárszolgálatnak.
  2. A megbízás ellátása érdekében az Adatkezelő – szükség esetén – továbbíthatja a megbízás alapjául szolgáló ügy iratait más közreműködő ügyvéd, adott esetben helyettesítő ügyvéd részére. Más ügyvéd közreműködéséről az Adatkezelő tájékoztatja az érintettet.

A személyes adatok átadhatók az ügyvédi megbízás teljesítésében közreműködő személyek, illetve a megbízás teljesítéséhez kapcsolódóan igénybe vett egyéb személyek részére, akiknek közreműködését, illetve igénybevételét az ügyfél jóváhagyta.

Az adattovábbítás jogalapja: olyan szerződés teljesítésének szükségessége, amelyben az érintett az egyik fél

[GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontja]

  1. c) A megbízással kapcsolatban felmerülő jogvita esetén Adatkezelő a jogvitával kapcsolatos iratokat (így különösen a vonatkozó megbízási szerződést, kiállított számlákat) átadja a jogvitával kapcsolatban eljáró jogi képviselőnek (ügyvédi irodának), továbbá bírósági vagy hatósági eljárás esetén továbbítja a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bíróság vagy hatóság felé.

Az adattovábbítás jogalapja: Adatkezelő ahhoz fűződő jogos érdeke [GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pontja], hogy a megkötött szerződés a részére teljesítésre kerüljön [Ptk. 6:137. §].

Adatkezelő ezen adattovábbításával kapcsolatban érdekmérlegelési tesztet végzett el. Ennek során megállapította, hogy a fentiekben meghatározott jogos érdeke elsőbbséget élvez az érintettek jogaival és szabadságaival szemben.

Az adatszolgáltatás elmaradásának következménye: Az érintett az Adatkezelővel nem tud megbízási szerződést kötni, az érintett részére az Adatkezelő ügyvédi feladatokat nem tud ellátni.

 

2.  Azonosításhoz kapcsolódó adatkezelés

 

Az adatkezelő által végzett tevékenység: ügyfél azonosítása (ellenjegyzés esetén JÜB azonosítás)

Adatkezelés célja: természetes személy ügyfél, meghatalmazott, jogi személy képviselője adatai nyilvántartott adatokkal való egyezőségének és az általa bemutatott okmányok érvényességének ellenőrzése.

Adatkezelés jogalapja: Üt. 32. § szerinti jogi kötelezettség teljesítése [GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pontja],

Érintettek köre: az Adatkezelő ügyfelei (megbízói)

Kezelt személyes adatok: az Üt. 32. § (3) bekezdésben foglalt személyes adatok.

Adatkezelő a megadott személyes adatokat a fent meghatározott céloktól eltérő célokra nem használja, illetve használhatja fel.

Adatkezelés időtartama: A megbízás megszűnését követő öt évig,

Címzettek köre: egyéni ügyvéd és alkalmazásában álló munkavállalók.

Az adatszolgáltatás elmaradásának következménye: az érintett nem tudja igénybe venni az ügyvéd szolgáltatásait.

3.  Kötelező jogi képviselettel vitt ügyek során azonosított természetes személyek és jogi személyekről és más szervezetekről vezetett nyilvántartáshoz kapcsolódó adatkezelés

Az adatkezelő által végzett tevékenység: ügyfél nyilvántartás vezetése.

Adatkezelés célja: a jogügyletek biztonságának elősegítése, továbbá az ügyvédi tevékenység korlátainak az érvényesítése.

Adatkezelés jogalapja: Üt. 33. § szerinti jogi kötelezettség teljesítése [GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pontja],

Érintettek köre: a kötelező jogi képviselet körében azonosítottak

Kezelt személyes adatok: az Üt. 33. § (2) bekezdésében foglalt személyes adatok, valamint az Üt. 33. § (4) d) pontja szerint az azonosított jogi személy vagy más szervezet képviseletében eljáró személy természetes személyazonosító adatai. Az Üt. 33. § (6) bekezdésben foglalt elérhetőségi adatok hozzájárulás alapján kezelhetőek.

Adatkezelő a megadott személyes adatokat a fent meghatározott céloktól eltérő célokra nem használja, illetve használhatja fel.

Adatkezelés időtartama: A megbízás megszűnését követő nyolc évig (Üt. 33. § (7), Pmt. 56-57. §), a Pmt. 58. §- ban meghatározott hatósági megkeresés esetén tíz évig.

Címzettek köre: egyéni ügyvéd és alkalmazásában álló munkavállalók.

Az adatszolgáltatás elmaradásának következménye: az érintett nem tudja igénybe venni az ügyvéd szolgáltatásait.

 

4.  Okirati ellenjegyzéshez kapcsolódó adatkezelés

 

Az adatkezelő által végzett tevékenység: okirat ellenjegyzéséhez kapcsolódóan tájékoztatás megadása az Üt. 43. § (5) bekezdés alapján, továbbá elektronikus hírközlő hálózaton történő eljárás a 44. § (2) bekezdés alapján, valamint adatellenőrzés a 45. § szerinti esetekben.

Adatkezelés célja: Az Üt. 43. § (5) bekezdés esetén a szerződő fél szerződésben rögzített adatainak kezelése vonatkozásában az ügyvédi tájékoztatás teljesítése és ennek igazolása, az Üt. 44. § (2) bekezdés esetén az okirat ügyfél általi aláírásának, illetve az okiraton szereplő aláírás sajátjaként való elismerésének igazolása, az Üt. 45. § esetén az ingatlan-nyilvántartási adatok, okiratok ellenőrzése céljából.

Adatkezelés jogalapja: Üt. 43. § (5) és 45. § szerinti jogi kötelezettség teljesítése [GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pontja], az 44. § (2) bekezdésben foglalt esetben olyan szerződés teljesítésének szükségessége, amelyben az érintett az egyik fél [GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontja]

Érintettek köre: az Üt. 43. § (5) bekezdésében foglalt esetben az okiratot szerkesztő ügyvédnek az ügy ellátására megbízást nem adó szerződő fél, az Üt. 44. § (2) bekezdésében foglalt esetben az ügyvéd által korábban már beazonosított fél, továbbá az Üt. 45. §-ban foglalt ellenőrzés során megismert ügyfelek.

Kezelt személyes adatok: az Üt. 43. § (5) bekezdése szerinti esetben az okirat megszerkesztéséhez szükséges személyes adatok, az Üt. 44. § (2) bekezdése szerinti esetben az érintettről rögzített kép- és hanganyag, az Üt. 45. § szerinti esetben az ellenőrzés során feltárt személyes adatok.

Adatkezelő a megadott személyes adatokat a fent meghatározott céloktól eltérő célokra nem használja, illetve használhatja fel.

Adatkezelés időtartama: A megbízás megszűnését követő öt évig, okirat ellenjegyzése esetén az okirat ellenjegyzését követő tíz évig, ingatlanra vonatkozó jog közhiteles nyilvántartásba való bejegyzését érintő ügyben a jog bejegyzésétől számított tíz év. (Üt. 53.§)

Címzettek köre: egyéni ügyvéd és alkalmazásában álló munkavállalók.

Az adatszolgáltatás elmaradásának következménye: az érintett nem tudja igénybe venni az ügyvéd szolgáltatásait.

 

5.  Papírlapú okirat elektronikus okirati formába alakításához kapcsolódó adatkezelés

 

Az adatkezelő által végzett tevékenység: papíralapú okirat – utalvány, értékpapír vagy más vagyoni értékű jogot megtestesítő okirat kivételével – elektronikus okirati formába alakítása az Üt. 46. § szerint.

Adatkezelés célja: elektronikus okirattá történő alakítás.

Adatkezelés jogalapja: olyan szerződés teljesítésének szükségessége, amelyben az érintett az egyik fél [GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontja]

Érintettek köre: a szolgáltatást igénybe vevő ügyfelek.

Kezelt személyes adatok: az átalakítani kért okiratban szereplő személyes adatok

Adatkezelő a megadott személyes adatokat a fent meghatározott céloktól eltérő célokra nem használja, illetve használhatja fel.

Adatkezelés időtartama: elektronikus okirat esetében – ha a felek ennél hosszabb ideig történő őrzésben nem egyeztek meg – a másolatkészítéstől számított tíz évig, az egyéni ügyvéd által ellenjegyzett, elektronikus formába alakított papíralapú okiratot, – ha a felek ennél hosszabb ideig történő őrzésben nem egyeztek meg – az átalakítástól számított öt évig.

Címzettek köre: egyéni ügyvéd és alkalmazásában álló munkavállalók.

Az adatszolgáltatás elmaradásának következménye: az érintett nem tudja igénybe venni az ügyvéd szolgáltatásait.

 

6. Ügyvédi letéthez kapcsolódó adatkezelés

 

Az adatkezelő által végzett tevékenység: ügyvédi letét az Üt. 47. § szerint.

Adatkezelés célja: a letéti szerződés teljesítése.

Adatkezelés jogalapja: olyan szerződés teljesítésének szükségessége, amelyben az érintett az egyik fél [GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontja]

Érintettek köre: Ügyvédi letéttel érintett ügyfelek.

Kezelt személyes adatok: Név, bankszámlaszám, a letét kezeléséhez szükséges személyes adatok

Adatkezelő a megadott személyes adatokat a fent meghatározott céloktól eltérő célokra nem használja, illetve használhatja fel.

Adatkezelés időtartama: a letéti szerződés megszűnését követő tíz év. Címzettek köre: egyéni ügyvéd és alkalmazásában álló munkavállalók.

Adattovábbítás: az Üt. 51. (1) alapján a területi ügyvédi kamara

Adattovábbítás jogalapja: jogi kötelezettség teljesítése [GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pontja]

Az adatszolgáltatás elmaradásának következménye: az érintett nem tudja igénybe venni az ügyvéd szolgáltatásait.

 

7.  Ügynyilvántartáshoz kapcsolódó adatkezelés

 

Az adatkezelő által végzett tevékenység: ügyek nyilvántartása.

Adatkezelés célja: az ügyvédi iroda a megbízás alapján ellátott ügyekről – az ügyvédi tevékenységre vonatkozó szabályok megtartásának ellenőrizhetősége, valamint az ügyvédi tevékenységre való jogosultság megszűnése esetén az ügyfelek jogainak védelme érdekében – nyilvántartást vezet az Üt. 53. § (1) bekezdése szerint.

Adatkezelés jogalapja: Üt. 53. § (1) bekezdés szerinti jogi kötelezettség teljesítése [GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pontja],

Érintettek köre: az Adatkezelő megbízó ügyfelei

Kezelt személyes adatok: az Üt. 53. § (2) bekezdésben foglalt személyes adatok: ügyvéd által képzett ügyazonosító, ügyfél neve, az ügy tárgya, a megbízási szerződés létrejöttének időpontja, az ügyhöz kapcsolódó bírósági eljárások lajstromszáma és más eljárások iktatószáma

Adatkezelő a megadott személyes adatokat a fent meghatározott céloktól eltérő célokra nem használja, illetve használhatja fel.

Adatkezelés időtartama: A megbízás megszűnését követő öt évig, okirat ellenjegyzése esetén az okirat ellenjegyzését követő tíz év, ingatlanra vonatkozó jog közhiteles nyilvántartásba való bejegyzését érintő ügyben a jog bejegyzésétől számított tíz évig.

Címzettek köre: egyéni ügyvéd és alkalmazásában álló munkavállalók.

Adattovábbítás és jogalapja: Az Üt. 53. § (4) bekezdésében foglaltak alapján az ott megjelöltek.

 

8.  A pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzése és megakadályozása, továbbá a korlátozóintézkedések teljesítése céljából végzett adatkezelés

 

Az adatkezelő által végzett tevékenység: ügyfél azonosítása (ellenjegyzés esetén JÜB azonosítás)

Adatkezelés célja: pénzmosás és terrorizmus-finanszírozása megelőzése és megakadályozása céljából, valamint az erre vonatkozó jogszabálynak (Pmt.) való megfelelés céljából.

Adatkezelés jogalapja: a Pmt. 1. § (1) bekezdés l) pont és 6 – 7. § szerinti jogi kötelezettség teljesítése [GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pontja],

Érintettek köre: az Adatkezelő ügyfelei (megbízói)

Kezelt személyes adatok: a Pmt. 7-8. § szerinti személyes adatok.

Adatkezelő a megadott személyes adatokat a fent meghatározott céloktól eltérő célokra nem használja, illetve használhatja fel.

Adatkezelés időtartama: az üzleti kapcsolat megszűnésétől, illetve az ügyleti megbízás teljesítésétől számított 8 év (Pmt. 56-57.§) illetve a Pmt. 58.§-ban meghatározott hatósági megkeresés esetén 10 év.

Címzettek köre: egyéni ügyvéd és alkalmazásában álló munkavállalók.

Adattovábbítás és jogalapja: esetlegesen a Pmt. által kijelölt személynek, a Pmt. alapján jogi kötelezettség teljesítése jogalapon [GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pontja]

 

4. FEJEZET

 

HONLAP LÁTOGATÁSÁVAL KAPCSOLATOS ADATKEZELÉSEK

  1. Tájékoztatás a sütik (cookie-k) alkalmazásáról

A Honlap (www.drpalinkoagnes.hu) nem használ sütiket.

 

2.  Kapcsolatfelvétel a honlapon keresztül („Kontakt – Hagyjon üzenetet”)

 

Az adatkezelő által végzett tevékenység: A honlap Kapcsolatfelvétel menüpontjában a „Kontakt” üzenetküldő szolgáltatásán keresztül történő kapcsolatfelvétel.

Adatkezelés célja: az érintett, valamint adatkezelő közötti kapcsolatfelvétel, valamint a kapcsolat fenntartása, a felek közötti kommunikáció biztosítása.

Adatkezelés jogalapja: az érintett hozzájárulása [GDPR 6. cikk (1) bek. a) pont]

Érintettek köre: a honlap „Kontakt – Hagyjon üzenetet” menüpontjában található üzenetküldést igénybe vevő látogatója.

Kezelt személyes adatok: név, e-mail cím.

Adatkezelés időtartama: az érintett hozzájárulásának visszavonásáig.

Címzettek köre: A személyes adatok címzettje az Adatkezelő.

Adattovábbítás és jogalapja: Adattovábbításra nem kerül sor.

A kezelt adatok forrása minden esetben maga az érintett. Abban az esetben, ha az ügyfél harmadik személy adatait adja meg, úgy nyilatkozni köteles, hogy a harmadik személy adatainak megadására vonatkozóan felhatalmazással rendelkezik.

 

5. FEJEZET

 

AZ ÉRINTETT SZEMÉLY JOGAI

 

Tájékoztatás az ügyvédi titoktartási kötelezettségéről, valamint az érintett jogairól – és korlátairól

Az ügyvédi titok szabályai érintik az érintetti jogokat, az ügyvédi titkot az érintetti jogok gyakorlása során is tiszteletben kell tartani. Ügyvédi titoknak minősül minden olyan tény, információ és adat, amelyről az ügyvédi tevékenység gyakorlója e tevékenysége gyakorlása során szerzett tudomást. Ha az Üt. törvény eltérően nem rendelkezik, az ügyvédi tevékenység gyakorlója köteles az ügyvédi titkot megtartani. E titoktartási kötelezettség kiterjed az ügyvédi titkot tartalmazó iratra vagy más adathordozóra is. (Üt. 9.§).

 

Adatkezelő biztosítja, hogy az alábbiak szerint érvényesüljenek az érintettek jogai:

Adatkezelő lehetőséget biztosít az érintett számára, hogy az érintetti jogai gyakorlásával kapcsolatos kérelmét az alábbi módok bármelyikén előterjessze: postai úton, e-mail útján, telefonon.

Adatkezelő az érintett kérelmét indokolatlan késedelem nélkül, de mindenféleképpen a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül teljesíti, és tömör, átlátható, érthető és könnyen hozzáférhető formában, világosan és közérthetően megfogalmazva tájékoztatja erről az érintettet. A kérelem megtagadásáról Adatkezelő szintén ezen határidőn belül dönt és tájékoztatja az érintettet a kérelem megtagadásáról, ennek okairól, valamint az érintett ezzel kapcsolatos jogorvoslati lehetőségeiről.

Adatkezelő az érintett kérelmét főszabály szerint e-mail útján teljesíti, ha azonban az érintett postai elérhetősége megadásával kifejezetten ezt kéri, Adatkezelő a kérelmet postai úton teljesíti. Adatkezelő szóbeli tájékoztatást telefonon keresztül nem ad. Adatkezelő az érintett postai címét semmilyen más célra nem használja fel.

Adatkezelő az érintettek – alább részletezett – kérelmeinek teljesítéséért díjat, költségtérítést nem számít fel. Arra az esetre azonban, ha az érintettől azonos adatkörre vonatkozó újabb kérelem érkezik be az előző, már teljesített kérelmet követő egy éven belül, Adatkezelő fenntartja magának a jogot arra, hogy a kérelem teljesítéséért a teljesítéssel kapcsolatos munkateherrel arányos költségtérítést állapítson meg.

 

Az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül, de mindenféleképpen a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az érintettet a jogai gyakorlására irányuló kérelme nyomán hozott intézkedésekről. E határidő a Rendeletben írt feltételekkel további két hónappal meghosszabbítható. amelyről az érintettet tájékoztatni kell.

Ha az adatkezelő nem tesz intézkedéseket az érintett kérelme nyomán, késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja az érintettet az intézkedés elmaradásának okairól, valamint arról, hogy az érintett panaszt nyújthat be valamely felügyeleti hatóságnál, és élhet bírósági jogorvoslati jogával.

A részletes szabályok a Rendelet 12 cikke alatt találhatók.

 

Az érintett jogai részletesen:

  1. Tájékoztatáshoz és hozzáféréshez való jog:

Adatkezelő az érintett kérelmére tömör, átlátható, érthető és könnyen hozzáférhető módon, világosan és közérthetően megfogalmazva tájékoztatást nyújt és hozzáférést biztosít részére az alábbi információkról:

  • arról, hogy személyes adatainak kezelése Adatkezelőnél folyamatban van-e, és ha ilyen adatkezelés folyamatban van, jogosult arra, hogy a személyes adatokhoz és a jelen pontban ismertetett kapcsolódó információkhoz hozzáférést kapjon.
  • az Adatkezelő nevéről és elérhetőségeiről;
  • az adatfeldolgozásról, a fenti pontokban meghatározott adatfeldolgozók nevéről és elérhetőségeiről;
  • az érintett Adatkezelő által kezelt személyes adatairól és azok forrásáról;
  • a személyes adatok kezelésének céljáról, valamint az adatkezelés jogalapjáról;
  • az adatkezelés időtartamáról;
  • azon címzettekről vagy címzettek kategóriáiról, akikkel, illetve amelyekkel a személyes adatokat közölte vagy közölni fogja, ideértve különösen a harmadik országbeli címzetteket, illetve a nemzetközi szervezeteket, beleértve a továbbításra vonatkozóan a Rendelet 46. cikk szerinti megfelelő garanciákról.
  • az adatkezelés következményeiről;az érintett jogairól;
  • az esetleges adatvédelmi incidens körülményeiről, hatásairól és az elhárítására megtett intézkedésekről.
  • az érintett hozzájárulásán alapuló adatkezelés esetén arról, hogy a hozzájárulás bármely időpontban történő visszavonásához való jog, amely nem érinti a visszavonás előtt a hozzájárulás alapján végrehajtott adatkezelés jogszerűségét
  • a felügyeleti hatósághoz címzett panasz benyújtásának jogáról
  • az adatkezelés tárgyát képező személyes adatok másolatát az érintett rendelkezésére kell bocsátásáról. Az érintett által kért további másolatokért az adatkezelő az adminisztratív költségeken alapuló, ésszerű mértékű díjat számíthat fel.

Adatkezelő az érintett kérelmének hiányában is – e-mail útján – tájékoztatást nyújt az érintettnek az adatkezelésnek e tájékoztatóban foglaltakhoz képest történő lényeges megváltozásáról, a bekövetkezett adatvédelmi incidens körülményeiről, hatásairól és az elhárítására megtett intézkedésekről.

Az előzetes tájékozódáshoz és hozzáféréshez való jog részletes szabályait a Rendelet 13. és 15. cikke tartalmazza.

Az előzetes tájékozódáshoz való jog gyakorlása nem eredményezheti az ügyvédi titok megsértését, azt az adatkezelő köteles megtartani.

Az érintett tájékoztatása és a rendelkezésére bocsátandó információk, ha a személyes adatokat az adatkezelő nem tőle szerezte meg:

Ha az adatkezelő a személyes adatokat nem az érintettől szerezte meg, az érintettet az adatkezelőnek a személyes adatok megszerzésétől számított legkésőbb egy hónapon belül; ha a személyes adatokat az érintettel való kapcsolattartás céljára használják, legalább az érintettel való első kapcsolatfelvétel alkalmával; vagy ha várhatóan más címzettel is közlik az adatokat, legkésőbb a személyes adatok első alkalommal való közlésekor tájékoztatnia kell a fent írt tényekről és információkról, továbbá az érintett személyes adatok kategóriáiról, valamint a személyes adatok forrásáról és adott esetben arról, hogy az adatok nyilvánosan hozzáférhető forrásokból származnak-e.

Az előbbi pontban írt rendelkezések nem alkalmazhatók ügyvédi titoknak minősülő adatokra és információkra.

A további szabályokra a fent (Előzetes tájékozódáshoz és hozzáféréshez való jog) írtak irányadók.

Az ilyen típusú tájékoztatás részletes szabályait a Rendelet 14. cikke tartalmazza.

 

  1. Helyesbítéshez való jog:

Adatkezelő az érintett kérésére indokolatlan késedelem nélkül helyesbíti az érintettre vonatkozó, pontatlan személyes adatokat.

Figyelembe véve az adatkezelés célját, az érintett jogosult arra, hogy kérje a hiányos személyes adatok – egyebek mellett kiegészítő nyilatkozat útján történő – kiegészítését is.

Adatkezelő minden olyan címzettet tájékoztat a helyesbítésről, akivel, illetve amellyel a személyes adatot közölte, kivéve, ha ez lehetetlennek bizonyul, vagy aránytalanul nagy erőfeszítést igényel. Az érintettet kérésére Adatkezelő tájékoztatja az érintettet e címzettekről (Rendelet 19).

A helyesbítéshez való jogra vonatkozó szabályokat a Rendelet 16. cikke tartalmazza.

 

  1. Törléshez való jog:

Az érintett jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül törölje a rá vonatkozó személyes adatokat, az adatkezelő pedig köteles arra, hogy az érintettre vonatkozó személyes adatokat indokolatlan késedelem nélkül törölje ha:

  • a személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amelyből azokat gyűjtötte vagy más módon kezelte;
  • az érintett visszavonja az adatkezelés alapját képező hozzájárulását, és az adatkezelésnek nincs más jogalapja
  • az érintett tiltakozik az adatkezelés ellen;
  • a személyes adatokat Adatkezelő jogellenesen kezelte;
  • a személyes adatokat az Adatkezelőre alkalmazandó uniós vagy magyar jogban előírt jogi kötelezettség teljesítéséhez törölni kell.

A törléshez való jog nem érvényesíthető, ha az adatkezelés szükséges

  • a véleménynyilvánítás szabadságához és a tájékozódáshoz való jog gyakorlása céljából; az adatkezelőre alkalmazandó uniós vagy tagállami jog szerinti kötelezettség teljesítése
  • jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez, illetve védelméhez.

Adatkezelő minden olyan címzettet tájékoztat a törlésről, akivel, illetve amellyel a személyes adatot közölte, kivéve, ha ez lehetetlennek bizonyul, vagy aránytalanul nagy erőfeszítést igényel. Az érintettet kérésére Adatkezelő tájékoztatja az érintettet e címzettekről (Rendelet 19).

A törléshez való jogra vonatkozó részletes szabályokat a Rendelet 17. cikke tartalmazza.

 

  1. Adatkezelés korlátozásához való jog:

 

Az adatkezelés korlátozása esetén az ilyen személyes adatokat a tárolás kivételével csak az érintett hozzájárulásával, vagy jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez, vagy más természetes vagy jogi személy jogainak védelme érdekében, vagy az Unió, illetve valamely tagállam fontos közérdekéből lehet kezelni.

Az érintett kérésére az Adatkezelő korlátozza az adatkezelést, ha az alábbiak valamelyike teljesül:

  • az érintett vitatja a személyes adatok pontosságát – ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amely lehetővé teszi, hogy az Adatkezelő ellenőrizze a személyes adatok pontosságát;
  • az adatkezelés jogellenes, de az érintett ellenzi az adatok törlését, és e helyett kéri azok felhasználásának korlátozását;
  • az Adatkezelőnek már nincs szüksége a személyes adatokra adatkezelés céljából, de az érintett igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez.
  • az érintett tiltakozott az adatkezelés ellen; ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy az adatkezelő jogos indokai elsőbbséget élveznek-e az érintett jogos indokaival szemben.

Adatkezelő minden olyan címzettet tájékoztat a korlátozásról és előzetesen a feloldásról, akivel, illetve amellyel a személyes adatot közölte, kivéve, ha ez lehetetlennek bizonyul, vagy aránytalanul nagy erőfeszítést igényel. Az érintettet kérésére Adatkezelő tájékoztatja az érintettet e címzettekről (Rendelet 19).

Az adatkezelés korlátozásához való jogra vonatkozó szabályokat a Rendelet 18. cikke tartalmazza.

 

  1. Adathordozhatósághoz való jog:

A Rendeletben írt feltételekkel az érintett jogosult arra, hogy a rá vonatkozó, általa egy adatkezelő rendelkezésére bocsátott személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja, továbbá jogosult arra, hogy ezeket az adatokat egy másik adatkezelőnek továbbítsa anélkül, hogy ezt akadályozná az az adatkezelő, amelynek a személyes adatokat a rendelkezésére bocsátotta, ha

  • az adatkezelés hozzájáruláson, vagy szerződésen alapul; és
  • az adatkezelés automatizált módon történik

Az érintett kérheti a személyes adatok adatkezelők közötti közvetlen továbbítását is.

Az adathordozhatósághoz való jogra vonatkozó részletes szabályokat a Rendelet 20. cikke tartalmazza.

 

  1. Tiltakozáshoz való jog:

Amennyiben az adatkezelés jogalapja a GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pontja, tehát az Adatkezelő jogos érdeke, az érintett jogosult arra, hogy a saját helyzetével kapcsolatos okokból bármikor tiltakozzon személyes adatainak kezelése ellen.

Ebben az esetben az Adatkezelő a személyes adatokat nem kezelheti tovább, kivéve, ha bizonyítja, hogy az adatkezelést olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek az érintett érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben, vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak.

A tiltakozáshoz való jogra vonatkozó szabályokat a Rendelet 21. cikke tartalmazza.

 

  1. Jogorvoslathoz való jog:

Amennyiben az érintett úgy véli, hogy Adatkezelő az adatkezelése során megsértette a személyes adatok védelméhez való jogát, az irányadó jogszabályok szerint jogorvoslattal élhet a hatáskörrel rendelkező szerveknél, azaz panasszal élhet a NAIH-nál (cím: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c.; postai cím: 1530 Budapest, Pf.: 5.; honlap: www.naih.hu; e-mail cím: ugyfelszolgalat@naih.hu; telefonszám: +36-1/391-1400), vagy az illetékes bírósághoz fordulhat. Adatkezelő vállalja, hogy ezen eljárások során az érintett bírósággal vagy a NAIH- hal mindenben együttműködik, az adatkezelésre vonatkozó adatokat az érintett bíróság vagy a NAIH részére kiadja.

 

  1. Az érintett tájékoztatása az adatvédelmi incidensről

Ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően magas kockázattal jár a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve, az adatkezelőnek indokolatlan késedelem nélkül tájékoztatnia kell az érintettet az adatvédelmi incidensről. E tájékoztatásban világosan és közérthetően ismertetni kell az adatvédelmi incidens jellegét, és közölni kell legalább a következőket:

  • az adatvédelmi tisztviselő vagy a további tájékoztatást nyújtó egyéb kapcsolattartó nevét és elérhetőségeit;
  • ismertetni kell az adatvédelmi incidensből eredő, valószínűsíthető következményeket;
  • ismertetni kell az adatkezelő által az adatvédelmi incidens orvoslására tett vagy tervezett intézkedéseket, beleértve adott esetben az adatvédelmi incidensből eredő esetleges hátrányos következmények enyhítését célzó intézkedéseket.

Az érintettet nem kell az tájékoztatni, ha a következő feltételek bármelyike teljesül:

  • az adatkezelő megfelelő technikai és szervezési védelmi intézkedéseket hajtott végre, és ezeket az intézkedéseket az adatvédelmi incidens által érintett adatok tekintetében alkalmazták, különösen azokat az intézkedéseket – mint például a titkosítás alkalmazása –, amelyek a személyes adatokhoz való hozzáférésre fel nem jogosított személyek számára értelmezhetetlenné teszik az adatokat;
  • az adatkezelő az adatvédelmi incidenst követően olyan további intézkedéseket tett, amelyek biztosítják, hogy az érintett jogaira és szabadságaira jelentett, magas kockázat a továbbiakban valószínűsíthetően nem valósul meg;
  • a tájékoztatás aránytalan erőfeszítést tenne szükségessé. Ilyen esetekben az érintetteket nyilvánosan közzétett információk útján kell tájékoztatni, vagy olyan hasonló intézkedést kell hozni, amely biztosítja az érintettek hasonlóan hatékony tájékoztatását.

A további szabályokat a Rendelet 34. cikke tartalmazza.

 

 

6. FEJEZET

 

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

Adatkezelő kötelezettséget vállal arra, hogy tevékenységével kapcsolatos minden adatkezelés megfelel a jelen tájékoztatóban, illetve Adatkezelő – jelen tájékoztatóval azonos követelményeket támasztó – belső szabályzatában, valamint a hatályos jogszabályokban foglaltaknak.

Adatkezelő fenntartja magának a jogot jelen tájékoztató bármikori megváltoztatására.

Jelen ADATKEZELÉS letöltés PDF-ben. Készült: 2025.10.04.